Geachte Zendure Development Team,
Ik ben gebruiker van een Zendure AC2400+ en daarnaast heb ik thuis ook een Nexus-thuisbatterij van mijn energieleverancier. De Nexus-batterij handelt automatisch op de energiemarkt met een vermogen van 10 kW.
Hierdoor ontstaat een probleem. Wanneer de Nexus-batterij aan het ontladen is, begint de Zendure-batterij soms juist op te laden. Dat is onwenselijk, omdat de twee systemen elkaar tegenwerken. In de praktijk gebruik ik de Zendure-batterij voornamelijk tussen 18:00 uur en 07:00 uur om mijn eigen stroomverbruik te dekken.
Ik zou daarom graag zien dat er meer flexibiliteit komt in de software, met name binnen de modi Automodus, Eigen verbruik en TOU-modus.
Enkele suggesties:
- De mogelijkheid om het opladen van de Zendure-batterij tijdens bepaalde uren uit te schakelen.
- De mogelijkheid om alleen ontladen of alleen opladen toe te staan binnen ingestelde tijdvakken.
- Meer geavanceerde planningsopties, zodat de Zendure-batterij niet gaat opladen terwijl een andere thuisbatterij juist aan het ontladen is.
- Slimmere softwarefuncties die rekening houden met de toekomstige afschaffing van de salderingsregeling en het toenemende gebruik van dynamische energiecontracten en energiehandel.
De huidige aangepaste planningsmodus is voor mijn situatie niet voldoende. De batterij levert soms nog steeds stroom terug aan het net, terwijl ik juist wil dat eerst het volledige huisverbruik wordt gedekt. Daarnaast is het minimale laad- en ontlaadvermogen van 600 W voor sommige situaties te hoog, waardoor een fijnere regeling niet mogelijk is.
Ik denk dat dergelijke software-uitbreidingen de Zendure-systemen veel gebruiksvriendelijker maken voor gebruikers die meerdere energiesystemen combineren of gebruikmaken van dynamische energiemarkten.
Bedankt voor uw aandacht. Ik hoop dat u deze suggesties wilt meenemen in toekomstige software-updates.
Met vriendelijke groet,
Victor