ZenUser16U7nfLA Problem with charging zendure sf 2400 ac+. It is at around 75% and only charges around 500 watt. Is the battery defect?
ZenUser16U7nfLA alex7b Begon met laden op 2400 en viel na 75% naar 506 watt. Temperatuur omvormer viel van 40 graden naar circa 32. 3 batterijen onder de ac+.
ZenUser16U7nfLA alex7b Manuele discharge, om zeker re zijn dat geen app instelling/zenki aan het knoeien was
ZenUser594HhR8 1: Heb je "veilige stroominstellingen via netstroom" na de softwareupdate ververst (door eerst een ander land te kiezen en daarna je eigen land). 2: Heb je "veiligheidsinstellingen stroom" voor zowel laden als ontladen opnieuw ingesteld? Beide instellingen vind je in het hoofdscherm bij de settings (rechts bovenin). Ik verwacht dat de accu minder snel gaat laden als deze boven 90% geladen is of de.temperatuur boven 40 graden is (dat kun je in "apparaten" zien als je het apparaat opent en achter het percentage klikt. Succes
ZenUser16U7nfLA ZenUser594HhR8 Ja. Zoals gezegd, in dezelfde laadsessie aan het begin haalde hij wel de 2400
Fred ZenUser16U7nfLA Dat lijkt toch heel sterk op een te hoge thermische belasting, wordt de temperatuur van de omvormer te warm dan reguleert deze zich automatisch terug qua laadcapaciteit en daarnaar heb je minder laadverliezen die vooral in warmte worden omgezet. Wat kun je er tegen doen? A) zet de unit op een koelere ruimte of en voorzie deze van ventilator(en) die de koelribben aan de achterkant kunnen koelen. Helaas bied Zendure zo ver ik weet voor dit model geen externe koeler aan, voor het model SF2400AC welke ook over een eigen ssnsluiting voor een ventilator beschikt is dat wel het geval.
hanshcjmeyer Ik heb een vergelijkbaar probleem. Zie separate hulpvraag. Bij mij werd het laden ‘geknepen’ door de temperatuur van de 2400AC (rechts bovenin het home screen stond een klein driehoekje). Net 5 minuten een flinke blower erop gezet. Temperatuur weer naar beneden. Laad capaciteit weer omhoog.