ZenUser25Tq8sg 3 sets Solarflow 2400 AC + staat ingesteld op 7,2 kWh in Aangepaste modus. Ontladen gaat met ca. 5,82 kWh. Hoe kan dit ?
Fred Kun je de onlaadstatus van deze Zendures per fase zien, ik ga er van uit dat ieder op een andere fase is gezet?
ZenUser25Tq8sg Elke set had een ontlaadstatus van 55%. Netspanning per fase (1, 2 en 3) lag tussen 219 en 220 V. Ik hoopte gisteren op het maximum van 7200 W te ontladen met een 'kaal' tarief van 58,5 ct dynamisch aan Zonneplan.
ZenUserZiggy Mijn vermoeden is dat het vermogen automatisch verlaagd wordt als de temperatuur van de omvormer unit boven een grenswaarde komt. Ik hou het niet exact bij, maar zo rond de 44gr celsius volgens mij. Ik stuur zelf op basis van de API en ondanks dat ik de opdracht geef om met 2400 te ontladen past de Zendure zelf de waarde aan na verloop van tijd en de temperatuur fors is toegenomen.
ZenUser25Tq8sg ZenUserZiggy Ziggy, je vermoeden dat de temperatuurbegrenzing ingrijpt bij (maximaal) ontladen (en bij ontladen) kan kloppen. Momenteel ben ik op vakantie en kan de temperatuur nu niet ter plekke meten. Als je vermoeden klopt dan zou ik een ventilatorset nodig hebben voor extra koeling?
ZenUser25Tq8sg Bij ontladen zakt het ingestelde vermogen (2400W) van elke set binnen een half uur naar ca. 1850 W. Screen shot weet ik niet te uploaden.
ZenUser25Tq8sg Eindelijk de foto van gisteren kunnen uploaden. Grafiek aan de rechterkant geeft het ontladen weer in de tijd.