ZenUser22wa8TB4 Ik heb sinds een week de Solarflow 2400 AC+, en ondanks dat er voldoende zon is valt het mij op dat in de Slimme Meter Modus er nog elke dag gemiddeld 0.8 kwh (tussen 0.7 en 1.2) uit het net word gehaald. Dit lijkt mij vrij veel aangezien de batterij op een eigen groep zit en 2400 watt kan ontladen indien nodig? Of is dit standaard/gebruikelijk? Heeft iemand een suggestie hoe dit verder geoptimaliseerd kan worden en ik dichter bij de gewenste 0 op de meter kan komen?
A'DAM_2400AC Bij mij ook. Dit komt voornamelijk doordat de batterij niet meteen reageert. Duur 10s ofzo. Een Quooker haalt dan een groot deel van zijn stroom niet uit de batterij. Of als je elektrisch kookt, dan verbruik je meer dan 2,4kW. Heb je een 5.0 meter met P1 dongel? Of ct-klemmen?
alex7b Hier hetzelfde, ik gebruik de Shelly pro 3Em. Ik denk dat de meeste plug-in batterijen dit wel hebben aangezien je met de reactie tijd zit. Ik heb er geen probleem mee aangezien het om een paar centen gaat.
Fred Op zich is die 0,8 kWh wel wat veel, zelf zit ik op net 10 kWh voor een hele maand, dat is dus circa 0,3 kWh wat hij toch nog uit het net haalt, aan de andere kant levert hij ook weer stroom aan het net, alleen is dat vrij lastig te monitoren.
ZenUser3mk6E8x Ik heb hem nu een paar dagen en constateer dit ook. Het viel mij pas op nadat de panelen geen zon meer leveren. Heb SMR 4 en Zendure P1. Ik zocht naar een instelling om dit te blokkeren maar kan het niet vinden.
ZenUser3mk6E8x Inmiddels heb ik het ‘s nachts laden kunnen stoppen door voor dynamische tarieven te kiezen en het lage tarief op 0,00 en het hoge op 0,30 te zetten. Per ongeluk had ik het nog op een vast tarief staan.