ZenUser291r0xkn Mijn batterij 2400AC+ is aangesloten op eigen groep, P1 meter van Zendure verzamelt de data van 3 fase aansluiting. HEMS staat in slimme meter modus. Echter de batterij staat in stand-by en komt daar niet uit. Wie heeft er een tip om dit op te lossen?
ZenUserFJMB Heb je in slimme meter modus het schuifje op “start ac laden” en als voorwaarde “volg het overschot aan energie”? Kijk anders op https://iotdomotica.nl/thuisaccu/zendure-hems-en-zenki-ai-uitgelegd-nul-op-de-meter-dynamische-tarieven-en-slim-thuisaccubeheer voor een uitleg over verschillende modussen.
ZenUser291r0xkn Het schuifje was al actief evenals volg het overschot. Dank voor de attentie. Helaas helpt het nog niet. Ik zal de website raadplegen.
ZenUserStefEnChiel Ik heb het zelfde probleem, ik kan hem dan weer opstarten door uit HEMS te halen, handmatig opladen starten met netstroom, dan pakt ie het weer over, maar zodra de accu weer op 10% komt slaat ie weer op standby, en blijft ie daar in.
ZenUser306Tsb95 Had this myself. Turned out the Stop charging at battery level was suddenly at 70%. Normally this is 100% of course. Don’t know how this has changed. Pulling the controller to 100, now charging is working again. Hope this helps.
ZenUser25Tq8sg Heb je de spanning (220-230V) gecontroleerd op de voedingskabel stekker, die op de batterij zit aangesloten?
ZenUser291r0xkn Het probleem is opgelost. De werkschakelaar waarmee de accu op een eigen groep is aangesloten had een intern probleem. Dit is opgelost en daarmee doet de accu nu zijn werk. Hoera. En dank voor de suggesties en adviezen.