Laatst ontving ik een uitnodiging als pioneer tester voor de nieuwe SF 2400 ac+.
Gisteren kwam de bode een zware doos bezorgen welke ik vandaag heb uitgepakt.
De verpakking ziet er degelijk en goed uit en heeft ook nagenoeg geen transportschade opgelopen.
Na opening blijkt dat alle hoeken ook intern goed beschermd zijn.
De handgrepen zorgen er voor dat de unit met een toch aanzienlijk gewicht van zo’n 30 kg toch goed te hanteren is.
Uiterlijk en accessoires
Zo op tafel tegen een gepaste achtergrond, dat ziet er gelikt en stevig uit met stak afgewerkte hoeken in een uit een geheel gegoten aluminium huis. Dit is degelijkheid en zou zomaar uit Duitsland kunnen komen. En oogt een stuk kleiner en compacter dan zijn voorganger.
Als losse onderdelen: een aansluitsnoer met speciale stekker met vergrendeling, hulpstuk om vergrendeling te lossen en 2 beugels om de unit te borgen, afstand te houden voor de koeling en een zeer beknopte handleiding met wat QR codes.
De aansluitingen.
De linkerzijde de plug voor het netsnoer en het off-grid stopcontact voor het geval dat de netspanning weg valt.
Aan de rechter zijde een RJ45 connector maar deze is niet voor internet aansluiting maar uitsluitend voor Modbus communicatie met een nog uit te brengen energie meter.
Ik verwacht dat Zendure met deze RJ45 connector weer een stap naar voren wil doen. Als je wilt reageren op een onbalans in de energie stroom in de meterkast moet je deze eerst meten en dan pas kun je er op reageren, de snelste slimme meters hebben een reactietijd van minimaal 1 seconde maar dan heeft de slimme meter hem ook al gezien en geteld (en jij betaald).
Als Zendure het met de nieuwe energie meter het voor elkaar krijgt kunnen zij de unit al laten reageren voordat de slimme meter deze geregistreerd heeft. Dat is pas nul op de meter (NOM) ik ben benieuwd.
Aan de bovenzijde een kleine Wifi antenne voor betere communicatie ontvangst.
De achterzijde is een complete koelplaat. Zijn we gelijk ook van de optionele koelventilator verlost welke een SF 2440 ac bij zware belasting nodig heeft.
Dit zit er goed en degelijk uit zoals we inmiddels van Zendure wel gewend zijn en ik ga me hier de komende tijd als techneut eens lekker op uitleven om te zien waar de grenzen liggen.
Tot binnen kort.
Een pioneer tester.